Portal, Aplikasi, Pusat Panggilan Bantu Pelanggan

Portal Fleet Online, maklumat dalam masa sebenar

SPANCO dalam proses mempertingkatkan Portal Fleet Online untuk menjadikannya lebih mesra pelanggan. Antara ciri-ciri tambahan yang sedang dikemaskini adalah:

  • Halaman log masuk (login) Fleet Online yang diperbaharui.
  • Pemberitahuan segera secara mingguan kepada pengguna fleet bagi memaklumkan status kereta dan memudahkan pemantauan kenderaan mereka.
  • Menyerlahkan lagi reka bentuk portal supaya lebih ceria dan menarik.
  • Memaparkan carta saman pada sudut yang jelas supaya pegawai berkenaan boleh melihat status kemajuan saman masing-masing dengan lebih mudah.

Portal Fleet Online juga membolehkan pelanggan melihat maklumat terkini kenderaan masing-masing seperti status pembaikan, tarikh servis berikutnya, jumlah saman tertunggak, status pesanan dan tahap ketersediaan dalam masa sebenar. Segala maklumat boleh dicapai pada bila-bila masa secara terperinci atau disaring mengikut keperluan melalui pautan skrin ke skrin yang dihubungkan terus ke sumber.

Aplikasi Mobil SPANCO, lebih mudah di hujung jari

Dilancarkan pada Januari 2017, pelanggan boleh memuat turun aplikasi ini dari Google Playstore dan App Store. Ia membolehkan pelanggan mendapatkan perkhidmatan dengan lebih pantas serta menikmati pelbagai faedah seperti mendapatkan bantuan kerosakan, mengetahui status terkini bantuan yang diminta, memohon temu janji servis dan mengemaskinikan profil mereka. Terkini,  pelanggan boleh membuat temu janji servis di Pusat Servis Proton Edar di seluruh negara melalui Aplikasi Mobil SPANCO.

Pusat Panggilan 1-800-88-6999

Talian bebas tol 24 jam ini boleh dihubungi pelanggan untuk mendapatkan bantuan kecemasan, perkhidmatan menunda kereta dan khidmat nasihat berkaitan kenderaan fleet mereka.

Carta Garis Masa Khidmat Pelanggan

Julai 2005

SPANCO Fleet Online dilancarkan bagi memberi kemudahan kepada pelanggan menguruskan fleet secara dalam talian.

April 2009

Customer’s Dashboard dan Portal Fleet Online yang baharu diperkenalkan kepada pelanggan bagi mengetahui prestasi fleet mereka melalui Internet dalam masa sebenar.

Januari 2017

SPANCO Mobile App dilancarkan bagi membolehkan pengguna menikmati pelbagai faedah seperti mendapatkan bantuan kerosakan, mengetahui status terkini bantuan yang diminta, memohon temu janji servis dan mengemaskini profil  mereka.

Lain-lain Artikel

Berkaitan

spot_img

Terkini

Kejohanan Futsal Antara Jabatan SPANCO dan Jemputan Jabatan Kerajaan 2023

16 September 2023 – Kelab Sukan SPANCO telah menganjurkan Kejohanan Futsal Antara Jabatan SPANCO dan Jemputan Jabatan Kerajaan 2023 yang berlangsung di KNZ Sports,...

Tanda Kerosakan Sambungan Bebola

Sambungan bebola atau lebih dikenali sebagai ‘ball joint’ adalah komponen dalaman kenderaan penting yang menghubungkan hab roda ke lengan kawalan (lengan kawalan atas dan...

4 Tanda ‘Purge Valve’ Mengalami Kerosakan

‘Purge valve’ adalah komponen yang berfungsi untuk mengeluarkan lebihan wap bahan api daripada sistem kawalan pelepasan penyejatan kenderaan. Ia memastikan kenderaan anda bergerak lancar...

Kuih Bulan Halal di Lembah Klang

Sambutan Pertengahan Musim Luruh atau lebih dikenali sebagai sambutan kuih bulan adalah merupakan salah satu perayaan kaum Cina yang dinanti-nantikan oleh orang ramai bagi...

Program Audit Pemeriksaan Kenderaan, Naziran Serta Taklimat Pengurusan Kenderaan Konsesi SPANCO 2023

24 Ogos 2023 – Lawatan pemeriksaan kenderaan konsesi SPANCO anjuran Kementerian Kewangan kali ini telah dijalankan di tiga buah Pusat Servis Diiktiraf (PSD) SPANCO...

Ingin mengikuti berita dan artikel terkini?

Isi maklumat anda dan kami akan terus berhubung dengan anda di masa hadapan. Semudah itu!