Portal Fleet Online, maklumat dalam masa sebenar
SPANCO dalam proses mempertingkatkan Portal Fleet Online untuk menjadikannya lebih mesra pelanggan. Antara ciri-ciri tambahan yang sedang dikemaskini adalah:
- Halaman log masuk (login) Fleet Online yang diperbaharui.
- Pemberitahuan segera secara mingguan kepada pengguna fleet bagi memaklumkan status kereta dan memudahkan pemantauan kenderaan mereka.
- Menyerlahkan lagi reka bentuk portal supaya lebih ceria dan menarik.
- Memaparkan carta saman pada sudut yang jelas supaya pegawai berkenaan boleh melihat status kemajuan saman masing-masing dengan lebih mudah.
Portal Fleet Online juga membolehkan pelanggan melihat maklumat terkini kenderaan masing-masing seperti status pembaikan, tarikh servis berikutnya, jumlah saman tertunggak, status pesanan dan tahap ketersediaan dalam masa sebenar. Segala maklumat boleh dicapai pada bila-bila masa secara terperinci atau disaring mengikut keperluan melalui pautan skrin ke skrin yang dihubungkan terus ke sumber.
Aplikasi Mobil SPANCO, lebih mudah di hujung jari
Dilancarkan pada Januari 2017, pelanggan boleh memuat turun aplikasi ini dari Google Playstore dan App Store. Ia membolehkan pelanggan mendapatkan perkhidmatan dengan lebih pantas serta menikmati pelbagai faedah seperti mendapatkan bantuan kerosakan, mengetahui status terkini bantuan yang diminta, memohon temu janji servis dan mengemaskinikan profil mereka. Terkini, pelanggan boleh membuat temu janji servis di Pusat Servis Proton Edar di seluruh negara melalui Aplikasi Mobil SPANCO.
Pusat Panggilan 1-800-88-6999
Talian bebas tol 24 jam ini boleh dihubungi pelanggan untuk mendapatkan bantuan kecemasan, perkhidmatan menunda kereta dan khidmat nasihat berkaitan kenderaan fleet mereka.
Carta Garis Masa Khidmat Pelanggan
Julai 2005
SPANCO Fleet Online dilancarkan bagi memberi kemudahan kepada pelanggan menguruskan fleet secara dalam talian.
April 2009
Customer’s Dashboard dan Portal Fleet Online yang baharu diperkenalkan kepada pelanggan bagi mengetahui prestasi fleet mereka melalui Internet dalam masa sebenar.
Januari 2017
SPANCO Mobile App dilancarkan bagi membolehkan pengguna menikmati pelbagai faedah seperti mendapatkan bantuan kerosakan, mengetahui status terkini bantuan yang diminta, memohon temu janji servis dan mengemaskini profil mereka.